lördag 15 januari 2011

Bad & bus

Veckan som gått, har vi tillbringat i Klysna, med Ellen. Lagat lite mat och varit sällskap. Adam har ju varit i Falun på jobb så då har vi "flyttat" härifrån för ett tag. Är ju inte så roligt att vara ensam. I fredags, igår alltså, åkte vi hem.
Idag jobbar Adam extra, i går likaså. I natt ska jag jobba, sen är det måndag å då åker Adam till Falun igen, när ska vi ses??
Under veckan har vi, Elsa och jag varit till Lindesberg och badat, hon älskar att bada. Hon gick där inne, höll sin mamma i handen och skratta hela tiden. Hon var så glad. Hon hoppade från kanten, lekte med goodan (grodan) såna där madrasser ni vet...
Vi åkte rutschkanan, åt mos och korv och hade det mysigt.
Sen har vi varit ute mycket, kollat på djuren, gett dom mat och klappat på dom.
Hon är inte rädd för nå, jag tycker själv att hönsen är lite läskiga med sina näbbar, men inte Elsa, hon matar dom med havre, dom får picka och äta ur hennes hand. Grisarna jagar hon & kossorna får slicka henne i huvudet.
Igår kväll, åkte jag till Haga badet, simmade i en halvtimme, bastade och tog det lungt, var skönt. Tänkte jag skulle simmat idag med men såg att badet stängde redan kl 17. Tänkte jag kunde simmat innan jobbet, tänker inte åka fram och tillbaka mer än nödvändigt.
I morgon, efter att jag vaknat, bli det Klysna tur igen, vi ska allihoppa gå upp till sjön, grilla korv och mysa. Ellen har bakat biskvier vet jag, så har vi tur får vi kanske smaka.
Hoppas på fint väder!
Nu, ska jag fortsätta märka Elsas kläder, dagis start närmar sig med stormsteg :)

1 kommentar:

Tack för just Din kommentar :)