onsdag 26 januari 2011

Tuff start!

Vilken vecka, börja med att Elsa natten till måndag fick åka till akuten med krupp. Fick kortison och det blev bättre. Jag jobbade, men kunde gå därifrån som tur var. Nätterna kan det ju annars vara lite dåligt med folk. Var hemma till 03:30. Vi somna på soffan jag och Elsa. Jouline som skulle vara barnvakt en stund på morgonen sov brevid Adam.
På måndag eftermiddag gick vi faktiskt till dagis, Elsa hade varit pigg och glad hela dan, sovit bra mitt på dan så vi gick iväg.
Väl där så var det inte mycket som var bra, till en början var det lek och bus, men efter att blivit påhoppad x 2 av ett annat barn så ville inte Elsa vara kvar längre. Hon grina och gick och ropa efter Ior, när grinden ut till kapprummet öppnades så trängde hon sig före alla andra och sprang ut till vagnen, hon ville hem! Stackarn.
Så vi lekte en stund, tills det blev roligt igen, sen gick vi hem.
Jag hoppas att hon inte får ett ärr under sitt öga, det blev ett ordentligt rivmärke, blödde en del och ganska så direkt blev hon röd och svullen.
I går var Elsa som ett nytt barn, full fart, hela dan!
Vi gick till dagis och hon hade hur kul som helst. Jag lämnade henne där i 1 timme, så hon fick äta lunchen där. När jag gick så skulle vi ju vinka i fönstret, mamma vinka och fröken Elin vinka, Elsa hon stod och peka och prata med ett fastklistrat spöke på fönstret...Så lessen blev hon :)
Mamma/mormor var barnvakt igår eftermiddag då jag skulle till sjukhusbibblan och leta artiklar till mitt och Annas PM. Vi ska skriva om sepsis. Känns som att det kommer att gå bra! Hoppas det.
Som sagt, gårdagen var Elsas dag, men i natt då vaknar hon vid tre tiden, jag låg kvar i sängen tänkte se om hon somna om, vilket hon gjorde :) Använde mig av ditt tips Maria :)
Klockan 04 vakna hon igen, lät henne hållas en stund, men till slut gick jag upp, för att visa mig och stoppa om henne...möts av nerskiten blöja och en något för varm panna.
Tempen visa 38,6. Då fick jag dåligt samvete över att jag inte gått in tidigare...
Så idag, har febern pendlat mellan 38 upp till 38,9.
Vi har tillbringat dagen i soffan, framför Bolibompa. Innan hon somna nu så bakade vi en kaka, kärleksmums, som jag lova Elsa att vi skulle äta sen! Det får bli en Elsa och Mamma kaka.
Tråkigt att behöva misssa dagis, men vad ska man göra? Kan ju inte trolla...
Håller tummarna för att vi kan gå dit på fredag.
Nu ska jag stoppa in pinnar i brasan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för just Din kommentar :)