tisdag 18 januari 2011

Inskolning på dagis






Nu har vi avverkar två dagar på dagis, eller dagar och dagar, timmar kanske man ska säga.
Första veckan är man där 1,5 timme, låter ju nästan lite fjantigt men det räcker, Elsa är helt slut när hon kommer hem. Hon börjar redan på dagis att ropa efter iooor och app (vilket alltså betyder snuttenallen och nappen). När vi kommer hem är det raka vägen ner i säng som gäller, sen sover hon i 1,5 -2 timmar. Lilla hönan, får bli så trött och slut av att leka med alla barna.
Det är i alla fall, så här långt, ett toppen dagis, nybyggt och så fint. Fröknarna är alla goa och rara. När inskolningen är klar kommer Elsa trivas som fisken i vattnet.
Mormor och moster har kommit hem från Thailand, dom har haft det bra, skönt med sol och bad. Att ta sig till värmen nu, vore ju inga fel, komma hem till våren, vore ju inga fel. Elsa fick fina foppaskor, klänningar och jättecoola sandaler, röda med nitar på till sommaren. Själv fick jag en bikini, dom vet väl att jag älskar bikins, tror jag har 12 stycken...
Dax att komma i gång och trimma upp kroppen inför bikini säsongen kanske...
I morgon kommer farmor hit, ska passa hönan, Elsa alltså, på eftermiddagen när jag ska på infektionskursen. Missar förmiddagen i morgon, eftersom Adam är i Falun och jag måste ta mig till dagis.
Köpt två tidningar till mig i dag, ska ta och läsa den ena nu innan jag lägger mig, klockan ringer vid halv 8 i morgon bitti...hua... :)

Kram & Go´natt



1 kommentar:

  1. haha halv åtta det var tidigt det, toka! =)

    japp nu måste vi snart trimma kroppen ^^

    SvaraRadera

Tack för just Din kommentar :)