måndag 10 januari 2011

Dagis dax!

Våran lilla flicka börjar bli stor nu, nästa vecka, måndagen den 17/1 ska vi börja med inskolningen på dagiset. Vi fick plats här i Glanshammar, på Ringblomman. Knappt 5 minuters gångväg, skönt att det är nära, eftersom Adam måste lämna Elsa på dagis innan han börjar jobba, skulle bli så himla tidigt om vi var tvugna att åka en bit.

Idag var det föräldrarmöte, börjar känna mig gammal nu :) Dax att tänka på ett syskon kanske?? :)

Det var ett bra möte, jag kände att det kommer bli toppen. Så härlig och go personal, så fint dagis barnen och personalen fått. Allt är tänkt utifrån barnen. Hoppas Elsa kommer trivas!

Det jag är mest orolig för är middagsluren, Elsa har svårt att somna hemma, vad ska hon inte ha där? När det är barn och roliga saker överallt. Hoppas att det ordnar sig!
Jag kommer i 10 veckor jobba natt, vilket innebär mer ledighet, ibland en hel veckas ledighet (toppen). Vi prata lite om det i dag, jag och personalen, att det inte är så bra att Elsa inte är där på en hel vecka, så dom gångerna jag är långledig så får Elsa gå dit någon dag i alla fall, tack! :)

Nu ser vi framemot måndag, ska bli kul, jag längtar, får man det? Längta att sätta sitt barn på dagis? Äh, jag skäms inte för det, det ska bli kul, kul för Elsa, kul för mig som får börja jobba igen.

Nu är det sovdags! I morn förmiddag bär det av till BVC för rutinkontroll sen, blir det Klysna resten av veckan.
KRAM

1 kommentar:

  1. Men åhhhhh va kul! Gud va snabbt tiden går.... Nu vill jag se en bebis mage här snart! =)

    puss

    SvaraRadera

Tack för just Din kommentar :)